Съдбата среща Алън Финлейсон и Петер Карлмарк на питие в кръчма по време на ваканция в Тасмания. Тази среща се оказва изключително полезна за тях – както в личен план, защото стават добри приятели, така и за бъдещия им бизнес. След като се връщат от почивка, Алан и Петер продължават да поддържат връзка и да правят планове за общ бизнес. Алън се премества в Аделаида, за да е по-близо до Петер и съпругата му Джоан. Името на общата фирма, която създават, е образувано от фрагменти на фамилиите им - "Fin" и "Mark". Алън, който десет години бил банков служител, искал промяна, както и Питър, който до момента бил работил само като търговец. И двамата били наясно, че моментът да започнат напълно нов бизнес и при двамата е настъпил. Петер забелязал, че в родната му Норвегия има великолепна коледна украса, каквато няма в Австралия. В същото време опалите в Австралия били великолепни, много по-качествени от тези в Норвегия. И така – двамата приятели инвестирали по 5000 долара и купили опали от Andamooka (Австралия), които продали изключително успешно на бижутерите в Норвегия. От там купили коледна украса, но за нещастие корабът, с който я превозвали от Скандинавия потънал. Това не сломило духа на съдружниците, които междувременно имали много поръчки от австралийските си клиенти и се наложило да изпълнят с известно закъснение. За да наваксат с времето Алън и Петер работели денонощно заедно със съпругите и децата си.
През 1979 г., на новогодишното парти в Берген (Норвегия), Петер срещнал търговец, който му представил богата гама от висококачествени хартии за опаковане на подаръци. Хартиите допаднали на Алън и Петер и те решили да ги продават. През 1980 г. двамата взели решение да участват в "Reed Gift Fair". Там те показали всичките си продукти и поръчките започнали да валят. Средата на 80-те години била повратна точка за "Финмарк", тъй като съдружниците се интересували от продукти от Италия и по-специално от канцеларски материали и метални съдове. Постепенно, поради реакцията на пазара, италианските продукти били редуцирани до панделки и рафия.
През 90-те години "
Финмарк" продължава да доминира на пазара с опаковъчни хартии и панделки, но се нуждае от нещо ново, което да замести италианските канцеларски материали. Петер и Алън направили сондаж на мнението на своите клиенти и разбрали, че те искат ярки, колоритни канцеларски материали, които са по-модерни. Работейки с доставчиците си от Хонг Конг и Тайван, "Finmark" представили нова гама бележници, списъци за пазаруване, сетове за маникюр и различни химикалки. Те проучили сериозно качеството на продуктите, за да не изгубят отличната си репутация и доверието на клиентите. Днес "Finmark" продължават да работят със същите чуждестранни партньори, като ежегодно увеличават броя на предлаганите стоки. С новите продукти, които се приемат добре, компанията започна да расте отново. През 1997 г. е основана дъщерна компания: "Finmark Decoupage", която предлага италиански
декупажни хартии, но този път имало и нещо ново. Алън и Петер искали да произвеждат свои собствени декупажни хартии с австралийски дизайн, отпечатани в Австралия.
По време на "декупажния бум" съдружниците се срещнали с художничката Mignon Clift, чиито дизайн на хартиите бил сред най-популярните в продуктовата им листа. Вдъхновени от една нейна картина - "Уикенд в Париж", те ѝ възложили да изработи цяла серия. Резултатът бил невероятен и отворил нова врата пред "Финмарк".
Днес компанията продължава да работи с художничката, като съвместно разработват нови продукти. През 2012 г. Алън и Петер отбелязват 35 години от създаването на "Finmark", като за тях вече работят над 25 художника, а към екипът им са се присъединили мениджъри и търговци, които се грижат за просперитета на компанията.