За да се стигне до поразителните резултати от експеримента на граф Антон Волфганг фон Фабер-Кастел от 3 март 2007 г. "Eberhard Faber" изминава дълъг път, трупайки опит, ресурси и почитатели. А ето какво прави графа – тест за издръжливост на забележителните моливи на "Еберхард Фабер". За целта той хвърлил 144 от тях през прозореца на 30-метровата кула на замъка си. След "ckoka" всеки молив бил проверен и се оказало, че 144-те графита са здрави. Експериментът бил отразен от списанието "The Economist", а изводите били, че крехката пишеща графитена пръчка в моливите на "Eberhard Faber" е напълно защитена в перфектно конструирания и направен улей от борова дървесина.
До този успех водят много години работа и перфекционизъм. Компанията "Eberhard Faber" е основана през 1922 година в Ноймаркт, Германия, като фабрика за производство на моливи. През 1978 г. е придобита от "
Staedtler", а след 100 години на раздяла "
Faber-Castell" разширяват портфолиото си с "новата – стара" марка, считано от 1 януари 2010 година. Със закупуването на правата над търговската марка, "Еберхард Фабер" - позната добре в САЩ, се завръща в лоното на "Faber-Castell Group". Това е крайъгълен камък в историята на "Faber-Castell", защото за първи път трите Фабер-марки са отново в ръцете на оригиналната компания "AW Faber" (преименувана на "Faber-Castell" през 1898).
"Фабер" и по-специално Лотар фон Фабер, пра-пра-дядо на днешния президент на компанията, създава първите "моливни изделия" в този сектор. През втората половина на XIX век, двамата му по-малки братя, Йохан и Еберхард Фабер, правят собствени фирми и стават настървени конкуренти на дружеството-майка. До 2010, когато е голямото завръщане.