„rOtring“ е име, което се произнася с респект от хората, оценяващи силата на идеите и начина, по който те се пренасят от въображението, до белия лист. Всеки продукт, носещ „червения пръстен“ („Rot Ring“), е гаранция за качество, ергономичност, дава възможност да се работи с прецизност и вдъхновява творците да реализират мечтите си.
Компанията „rOtring“ е създадена в Хамбург, Германия, през 1928 г. Първоначално името ѝ е „Tintenkuli Handels“. Първият продукт на немския производител е „Inkograph“ („пиша с мастило“) или „Tiku“, който представлявал стилографска химикалка с тясна стоманена тръба - контейнер, в който се намирало мастилото. „Tiku“ се различавала от използвания до този момент конвенционален писец. Докато подобна писалка вече се използвала в Америка, в традиционна Европа все още тя не била разпространена.
До 1932 г. немският производител вече изнася „Tiku“ в 34 страни по света. През 1935 г. на пазара се появяват цветните им писалки, като „rOtring“ са първите, които предлагат молив и две цветни химикалки в едно.
Въпреки че стилографът така и не успява да се наложи като традиционно средство за писане, от 1953 г. рапидографът – дело на немските специалисти от компанията, се превръща в прототип на чертожните писалки. Писецът му се състои от тръбичка, в която има игла, осигуряваща непрекъснато подаване на туш по време на писане. Тази технология на практика заменя рейсфедъра (чертожен инструмент за чертане и писане с туш или боя) и значително опростява техническото чертане. През 1955 г. излиза още един новаторски продукт – рапидограф „rOtring“, който може да се пълни многократно и притежава отлични качества на писане.
Само четири години по-късно компанията представя новата генерация технически автоматични писалки „Variant“ и „Varioscript“. През 1965 г. червеният пръстен се превръща в официално лого на компанията и на търговската марка.
През 70-та година „rOtring“ прибавя изографа (вид рапиодограф, с който може да се пише под различни наклони спрямо повърхността) към своята продуктова серия с технически автоматични писалки.
През същия период името на търговската марка „rOtring“ става толкова популярно, че от „Tintenkuli Handels“ взимат решение да нарекат с него и компанията.
В периода между 1974 г. и 1979 г. компанията се разширява и открива клонове в Швейцария, Холандия, Обединеното кралство и Белгия. Отново през 70-те години излиза първата чертожна дъска (лицензът е на „Walter Hebel“), произведена чрез отливане под налягане. През 1978 г. компанията купува марките Aristo GmbH и Aristo KG, с които разширява продуктите си с фокус върху картографията и калиграфията. Пазарът приема изключително радушно техните прецизни, точни и качествени линии, транспортири и пособия за чертане.
Година по-късно излиза един от най-успешните модели автоматични моливи на „Червения пръстен“ - Tikky. Той е с ергономичен вълнообразен грип и е подходящ както за техническо чертане, така и за ежедневна употреба. През 80-та година излиза първата компютърно контролирана пишеща машина на компанията - „rOtring NC-Scriber“. Тя бележи пазарен успех още с появяването си.
През 1983 г. се „ражда“ рапидографът на „Ротринг“ с капилярно подаване на мастилото. Писането с него е изключително лесно, удобно, а написаното е със съвършен вид.
Следващият пазарен успех на „Ротринг“ е през 1984 г., когато представят калиграфската писалка, създадена специално за художници. В последствие тя става един от много популярните продукти на марката. Две години по-късно излиза новият чертаещ плотер, който е съвместна разработка на „rOtring“ и „Koh-I-Noor“.
През 1988 г. от „Червеният пръстен“ представят своите многофункционални моливи и химикалки. Те са създадени след допитване до клиентите, за да може максимално да отговарят на нуждите им. В резултат се появява „rOtring Multipen“, даващ възможност на клиента да избере с какво ще пише - с писалка или молив.
Развитието на новите технологии и компютърното проектиране, чертане и рисуване след 1990 г. (CAD) водят до частично намаляване на търсенето на пособия за рисуване и чертане. За да намалят загубите, от „rOtring“ обогатяват гамата си от писалки, моливи и маркери за подрастващите.
През 1997 година излиза втора генерация на „бестселърът“ - автоматичния молив Tikky II. Интересът към него отговаря на очакванията.
Една година по-късно „rOtring“ е купена от американския гигант „Newell Rubbermaid“. „Червеният пръстен“ става част от Станфордската група, която е добре позната с търговските марки „Parker“, „Waterman“ и „Papermate“.
През 2002 г. „rOtring“ стартира серията си "Fresh", която е продължение на изключително успешната "Back to School" ("Отново на училище").
2005 година е представена новата тенденция в дизайна на прословутите пергели с марката „rOtring“. Две години по-късно е променен дизайнът на молива „Tikky“. Иновативният микс от твърди и меки материали на грипа правят „Tikky“ още по-удобен за писане.
През 2010 г. е представена новата серия „Rapid Pro“, в която е включен иновативен автоматичен молив (2 mm). И това съвсем не е всичко, защото технолози, дизайнери, инженери от „Червеният пръстен“ работят денонощно по разработването и реализацията на продукти, които да отговорят и задоволят потребностите на всички „пишещи, рисуващи, чертаещи и мечтаещи“ хора.
Защото, който веднъж „овенчае“ идеите си с „червения пръстен“, трудно би го заменил с друго.